wtorek, 14 maja 2013

Drobne przyjemności… :)

Lubię je sprawiać innym i sobie. Oto karta, którą zrobiłam dla Pani Helenki – na „osiemnaste” urodziny.






Miłym prezentem może być też bukiet kwiatów.






Dla mnie najpiękniejsze jest kwiecie wiosenne.




Moją ukochana roślina to konwalia. Cudnie pachnie, pięknie wygląda… a ponadto ma właściwości lecznicze. W chińskiej medycynie ludowej, już od starożytności, jej korzeni używano w walce przeciw schorzeniom naczyniowo-sercowym.




Z wiosną kojarzą mi się też tulipany. Należą one do rodziny liliowatych. Istnieje ok. 120 gatunków i ok. 8 tysięcy ich odmian. Takie strzępiaste ostatnio kupiła moja mama:






Niezapominajka. Jej nazwa łacińska w przetłumaczeniu to "mysie ucho". W hodowlach, oprócz tych w kolorze niebieskim, są także odmiany białe i różowe. Roślina ta stała się motywem przewodnim w pewnej niemieckiej bajki o szczęściu pt: „Verglssmeinnicht”. Oto jej streszczenie: Pewien młodzieniec wybrał się w świat w poszukiwaniu szczęścia. Pożegnał się ze swoją dziewczyną, która podarowała mu na drogę kwiat niezapominajki. Chłopak wepchnął kwiatek za wstążkę kapelusza. Długo wędrował. Kiedy szedł przez góry błękitny kwiatek na jego kapeluszu poruszył się lekko i przed młodzieńcem otworzyła się skalna ściana. Przed sobą zobaczył grotę pełną złota. Młodzieniec zerwał kapelusz z głowy i szybko napełnił go cennym kruszcem. Wtedy usłyszał tajemniczy głos ducha gór, który mówił: „Nie zapomnij o najważniejszym, nie zapomnij o miłości!”. Przerażony chłopak poderwał się do ucieczki. Złoto nie wypadło z kapelusza, ale w grocie zgubił niezapominajkę. Młodzieniec do końca życia pozostał bogaty, ale nigdy już nie zaznał miłości. Gubiąc niezapominajkę, sprawił, że zapomniała o nim ukochana dziewczyna.





Szafirka z szafirem łączy jedynie kolor. To właśnie niebieskiej barwie zawdzięcza swoją nazwę.




Bratek fachowo zwany jest fiołkiem ogrodowym. Symbolizuje troskę. Wczoraj pierwszy raz widziałam dzikie bratki. Są piękniutkie i malutkie (przyjemniej kilka razy mniejsze od tych rosnących w naszych ogródkach). :)




Gerbera, należąca do rodziny astrowatych, posiada koszyczkowaty kwiatostan. Dlatego jeśli zwiędnie nam jakiś płatek, nie powinniśmy go wyrywać, lecz uciąć nożyczkami. W ten sposób nie naruszymy "konstrukcji" kwiatu i nie opadną wszystkie płatki. Ostatnio taki cudny koszyczek z gerberami dostałam od mojego Piotrka. :)





Pozdrawiam wiosennie,
Asia


2 komentarze:

  1. pięknie i wiosennie, też wielokrotnie fotografowałam te cudeńka, a zapach konwalii jest przecudowny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna kartka, obdarowana osiemnastka na pewno będzie zachwycona :) Kwiaty śliczne i chociaż wiosna nie jest moją ulubioną porą roku bo bardzo lubię jesień i chryzantemy, to moimi ulubionymi wiosennymi kwiatami są fiołki, bratki i konwalie. Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń